‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

Ülevaade eelmise õppeperioodi õpilasprojektidest: osa 2

Mõned nädalad tagasi ilmus meie tänase blogipostituse osa 1 ja nagu lubatud, anname täna ülevaate ka teiste klasside põnevatest õpilasprojektidest.

3. klassi projekt “Disainime sõprust”

Projekti fookuses olid teemad kool ja haridus. Üheks eesmärgiks oli leida teisest koolist sõprusklass ja kirjutada neile kiri enda koolist. Kassisaare klass leidis sõprusklassi Saaremaalt, Kärla koolist. Kärla Põhikooli 3. klassi õpilastele kirjutati Loova tuleviku kooli traditsioonidest ja sümboolikast. Kas teadsite, et meie kooli logo kujutab teiste seas ka unenäopüüdjat, mis püüab kinni head ideed ja inimesed? Ja et õpilastele on kõige meeldejäävamad traditsioonid 1.septembri piknik Pikakari rannas ja viimane koolipäev Kakumäe rannas surfates? Kirjad said igatahes pikad ja nähti palju vaeva, et ülevaade oleks põhjalik. Ümbrikud said endale peale Loova tuleviku kooli postmargid, mis omakorda on jõululaadaks tehtud õpilasprojekti tulemus – päris oma maksevahend! Kirja kirjutamise ja saatmise kõige meeldejäävamaks osaks oli kindlasti kirja posti panemine. “Send” nupu vajutamine arvutis on tunduvalt lihtsam kui lähima oranži postkasti leidmine.

Projekti käigus käidi ka Eesti Vabaõhumuuseumis, kus osaleti muuseumitunnis “Koolitund aastal 1910”. Tunnis harjutati selgelt ja hoolsat veerimist ja sulega kirjutamist.
Ôpilased panid koolis ka paberile ja tõid välja, milline oleks nende Kassisaare kool. Nii füüsiliselt, kui ka milliseid inimesi soovitakse näha ja milliseid väärtusi kannaks kool. Nägemusi ideaalsest koolist oli palju, kuid kõik olid nõus sellega, et kool on see koht, kus kõigil on hea olla.

4. klassi projekt “Eestlased teistes Euroopa riikides”

Projekt uuris teisi eestlasi Euroopas. Meie õpilased tutvusid kaheksa toreda eestlasega, kes elavad Brüsselis ja õpivad  eestikeelses Brüsseli 4. Euroopa kooli 4.kl. Nad nõustusid vastama meie poolt esitatud küsimustele, mis uurisid nende käest nende kodumaa Eesti ja teise kodumaa Belgia kohta. Meie õpilased said teada, milliseid Eesti tähtpäevi välismaal tähistatakse ja mida väärtustatakse Eesti riigi, keele ning kultuuri puhul. Lisaks õppisid noored natuke paremini tundma ka Belgiat ennast, tutvudes mõne vastanute lemmikpaikade ja artistidega. Projekt lõppes individuaalsete mõttekaartide loomisega, kuhu õpilased panid erinevate teemade alla kirja kokkuvõtlikud märksõnad ja vastused. Lisaks esitasid nad ka suulise ettekande, kus tutvustasid üksteisele enda Brüsseli 4. Euroopa kooli 4.kl õpilast veelgi lähemalt.