‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

Ülevaade eelmise õppeperioodi õpilasprojektidest: osa 1

Igal õppeperioodil viivad meie kooli õpilased läbi väiksemaid ja suuremaid projekte, mis on seotud õppekava järgselt planeeritud teemablokkidega. Annamegi väikese ülevaate juba valminud projektidest tänases OSA 1 postituses ning paari nädala jooksul on oodata OSA 2 ehk kokkuvõtvat ülevaadet ülejäänud projektidest.

1. klassi projekt: “Taimekasvatusprojekt”

Uudist projekti kohta võtsid lapsed vastu õhinaga ja ootusärevalt, aga see pakkus ka üksjagu väljakutseid. Nimelt kestis projekt 4 nädalat ja pani proovile õpilaste järjepidevuse ning õpetas vastutustunde olulisust – kui tähtis on taimede eest igapäevaselt hoolitsemine. Et saada tulemust, tuleb alustatu ka lõpule viia. Õpilased said teada, millised on taime erinevad osad. Uurisime seemne idanemist ja taime kasvu. Taimede sirgudes avanes võimalus teostada joonlauaga mõõtmisi, mõõtes erinevate taimede pikkusi ja võrreldes neid omavahel. Samuti harjutasime projekti käigus palju kirjutamist ja küsimuste moodustamist ning neile täislausega vastamist. Uurisime ja kordasime üle tervisliku toitumise põhitõed, neid silmas pidades koostasid lapsed retsepti, kasutades ühe koostisosana oma kasvatatud taime. Saadud retsepti järgi valmistasid õpilased toidu ja selle üle tundsid rõõmu meie lapsevanemad 🙂 Tänamegi siinkohal meie pühendunud lapsevanemaid, sest teie toetus laste projekti õnnestumisse on olnud distantsõppe ajal väga oluline ja tänuväärne! Taimekasvatusprojekti kokkuvõttena valmisid vahvad ja sisukad kirjatööd ning videoklipid.

2. klassi projekt: “Teosaare oma raha”

Projekt kestis 5 nädalat ja selle tulemusena lõid õpilased oma Teosaare raha. Selleks vaatasid õpilased Eesti Panga muuseumi tutvustavat videot, millest said teavet raha ajaloost ja kus uuriti erinevaid eestis käibel olnud rahatähti. Loodusõpetuse tunni raames tutvuti teemadega turg ja raha. Saadi teada, kuidas käib kauplemine, tehti läbi sellekohaseid ülesandeid. Eesti keeles loeti rahaga seotud lugusid, millest otsiti õpetlikku iva ja arutleti selle üle ning tehti erinevaid põnevaid harjutusi. Matemaatikas tehti 100 piires rahaarvutusi, lahendati kauplemisega seotud tekstülesandeid, õpiti korrutustabelit ja leiti selle seoseid kaupade müümise-ostmisega. Teosaare elanikud valisid endale ametid ja töökohad, kus raha kasutatakse. Tööõpetuses disainiti Teosaare oma rahatäht, läbiti idee kavandi konkurss ja viidi läbi avalik hääletus, mille tulemusena sai Teosaar oma ametliku käibevahendi. Teosaare kupüüriks valiti Tony disainitud rahaühik KODA (kõige vasakpoolsem kavand).

6. klassi projekt: “Muumia”

Projekt kestis 5 nädalat ning lõiming toimus erinevate ainetundide vahel.
Ajaloo tundide  läbiv teema oli muumiad! Vanaaja oluliseks ja üheks kõige huvitavamaks teemaks, mille poolt õpilased hääletasid, olid muumiad. Projekti vältel viis õpetaja kodus läbi muumia kana mumifitseerimise protsessi, kus õpilased iga nädal ekraani vahendusel nägid kana mumifitseerumise ja muutumise protsessi, lisaks kogu mumifitseerimise algust, puhastust, õlitamist jne. Lisaks valisid õpilased kanale nime Kana Burger ja lubasid õpetajal kanaga minna ka Ringvaate saatesse, et kõigile teistele seda põnevat projekti tutvustada: (https://etv.err.ee/1608182131/kanamuumia) ja Erri uudis: (https://menu.err.ee/1608181129/kalamaja-muuseumi-juhataja-tegi-kanast-muumia)

Muumia teemaga seoses läbisid õpilased ka Kumu Kunstimuuseumis veebitunni Egiptusest ja lisaks oli veebituur otselülitusega Tartu Ülikooli Kunstimuuseumisse, kus õpilased said ka muumiaid ekraani vahendusel näha. Muumia teema võtsime kokku distantsõppel olevate õpilastega nii, et iga õpilane valmistas meie ühises veebitunnis endale Muistse Egiptuse õnnetoova looma ja talismani ehk skarabeuse. Iga õpilane sai etteantud vahendeid kasutades segada kokku soola, vee ja jahu ja soolatainast endale päris oma õnneskarabeuse  voolida. Kui õpilased millalgi kevadel kooli saavad, soovime teha muumiale sarkofaagi valmistamise, et teemale kena punkt panna. Oli väga põnev projekt, nii õpilastele kui ka õpetajale andis see täiesti teistsuguse dimensiooni.

Loodusõpetuse raames uuriti soo tekkimist ja kaitset. Õpilased segasid kodus kokku oma lemmikutest maitsetaimedest palsameerimise palsami ja õhtusöögiks valmisid isegi palsameeritud kartulid. Samuti läbiti Loodusmuuseumi veebitund “Eesti sood” (https://goformative.com/formatives/5eb912fcd166638267858756),  kus räägiti 1950. aastal Taani soost leitud mumifitseeritud laibast. Laip oli nii hästi säilinud ja võinuks arvata, et tegu on hiljuti surnud inimesega. Uuringute tulemusel aga määrati selle vanuseks ligikaudu 2300 aastat. Muumia sai endale nimeks Tollundi mees. (https://sketchfab.com/3d-models/clonycavan-man-bog-body-846e845a42944b439d65eab6f879a101 )

Kunstiõpetuses meisterdasid õpilased Vana-Egiptuse kunstniku töövahendi näitel käepärastest materjalidest (oksad, kõrred, nöör, suled vms)  pintsli ja kasutasid seda maalimisel. Valmisid väga vahvad kunstitööd.