Kooli eripära

MEIE KOOLI ERIPÄRA VÕTAVAD KOKKU SEITSE PRINTSIIPI:

1. Tulevikuoskuste printsiip
Õppetöö toetab nelja tulevikuoskuse – ettevõtlikkuse, loovuse, iseseisvuse ja vastutusvõime – arengut. Arendame neid oskusi õpilastes läbi eesmärgipäraselt valitud teemade, õppesisu ja -tegevuste ning teeme parimate võimaluste leidmiseks koostööd erinevate inimeste ja institutsioonidega.

2. Õnneliku isiksuse printsiip
Loome metoodiliselt aluse lapse vaimse, emotsionaalse ja sotsiaalse külje arengule. Koolis õpitakse muu hulgas tähelepanu, keskendumist, enesekontrolli, meelerahu saavutamist, empaatiat, emotsioonidega toimetulekut ning suhtlemist – õnneliku isiksuse oskusi. Õppetöö lahutamatu osa on väärtuskasvatus.

3. Individuaalse lähenemise printsiip:
Et iga laps saaks õpetajalt vajalikul hulgal tähelepanu ning personaalset juhendamist, õpib Loova Tuleviku Koolis ühe õpetaja kohta maksimaalselt 15 õpilast. Iga õppija seab endale koos õpetajaga isiklikud eesmärgid, mille saavutamist õpetaja planeerida ja suunata aitab.

4. Vägivallatuse printsiip
Mitte kellegagi ei suhelda võimu rakendades: probleemid lahendatakse arutelude, konsensuse ja nõusoleku kaudu.

5. Täieliku lõimingu printsiip
Loova Tuleviku Koolis on kõik õppeained lõimitud. I ja osaliselt II kooliastmes kasutatakse asustamise meetodit – eraldi ainetunde üldiselt ei ole. Asustamise meetod võimaldab kõiki õppeaineid elulähedasel moel õppida. Alates II kooliastmest kasutatakse teemapõhist lõimingut ja projektõpet. Lõimingu eesmärk on tõhusam õppimine motivatsiooni hoidmise ning loovuse ja ettevõtlikkuse arengu abil. Õpitut rakendame kohe reaalseid elulisi olukordi lahendades.

6. Kooli avatuse printsiip
Suur osa õppetööst toimub väljaspool kooli: õues, looduses, muuseumis, laboris, ettevõtetes. Teeme koostööd avaliku, kolmanda ja erasektori organisatsioonidega ning eraisikutega Eestist ja välismaalt. Kool ja kodu on lapse arengu toetamisel partnerid.

7. Haridusinnovatsiooni printsiip
Kasutatame kõige tõhusamaid aktiivõppe meetodeid. Õppetöö planeerimisel ja õpikeskkonna loomisel arvestame uuemate teadusuuringutega ning positiivsete haridusinnovatsiooni kogemustega kogu maailmast. Loova Tuleviku Kool on ka ise haridusinnovatsiooni looja.